sobota, 15 lipca 2017

KSIĄŻKI O TAROCIE

Tak jak obiecałam IWONCE, wspomnę dzisiaj, z jakich książek korzystałam swego czasu i z jakich  korzystam dzisiaj. 
Nie będę bawiła się w recenzowanie poszczególnych książek, jedynie wspomnę, jak to, u mnie przebiegało, przy jakich pozycjach pozostałam, a które odrzuciłam na półkę książek zalegających. Nie wykluczam, że te z których korzystam szerzej opiszę, ale nie w tym poście.


Trudno oceniać, które z książek są dobre. Nie chciałabym lecieć po bandzie po jakichś wyjątkowo nie udanych egzemplarzach, napisanych dla zbicia kasy, bo nie o to chodzi, żeby jakąś książkę skrytykować. Chodzi o to, żeby poczuć karty, a żeby je poczuć, trzeba dobrze odczytać ich przesłanie. Oczywiście, któraś z pozycji musi do nas dotrzeć i przemówić. I wybór z jakich pozycji korzystać pozostawiam uczących się sztuki tarota.

Swoją przygodę z TAROTEM zaczęłam od książki:



Aleksandry Jaśniak - WRÓŻBA Z KART TAROTA


Zakupiłam tą książkę wraz z kartami, które były czarno - białe i uczciwie powiedziawszy - brzydkie. Nie powiem, wróżby się sprawdzały, ale jak wspomniałam w poście GWOLI PRZYPOMNIENIA, rozstałam się z tarotem na jakiś czas. Książka do dzisiaj zalega u mnie na półce... 
Nie wróciłam nigdy więcej ani do tej książki, ani do tej talii kart.





Kolejną książką jaką zakupiłam była książka pana 
Jana Suligi -  TAROT MAGÓW

Do tej książki często wracam, chociaż karty pana Suligi są dla mnie zbyt mroczne.  To właśnie z tej książki wzięłam rozkłady, które udostępniłam na blogu w poście:
ROZKŁADY: ZAKRĘT ŻYCIOWY A i B
Z kart pana Suligi już nie korzystam (gdzieś się zapodziały), ale książka, jak najbardziej, jest warta polecenia. 

W swojej biblioteczce posiadam też książki: 



W kolejności są to:
  • TAROT marsylski - Heleny Starowieyskiej
  • TAROT dzieje niezwykłej talii kart - Rafała Prinke
  • Twój magiczny niezbędnik - Joanny Stawińskiej
  • Thoth Tarot - Aleistera Crowleya
  • WIELKA KSIĘGA TAROTA CROWLEY'A - Angeles Arrien 
  • TAROT THOTA klucz do zrozumienia -  Lon Milo DuQuette

Mam też sporo pozycji w dokumentach pdf. Tu polecam CHOMIKA

Z tych ostatnich korzystam najczęściej, ale najistotniejszą dla mnie pozycją, jest:


Aleister Crowley
Aleister Crowley THOT TAROT


Niestety mam ją jedynie w języku niemieckim, ale sobie przetłumaczyłam na język polski. Na tyle na ile potrafiłam.

Generalnie, najważniejsze jest, aby wybrać szkołę czytania tarota, która do nas przemawia. 

A jak podejść do nauki czytania TAROTA? O tym w następnym poście.




The Book of Thoth

PODPIS

1 komentarz:

Dziękuję za zamieszczenie komentarza. Twój komentarz ukaże się po zatwierdzeniu przez administratora.
Tymczasem, poczytaj sobie małe co nieco, albo poszukaj... innego bloga, odpowiedniego dla Ciebie w treści i formie.
Cieplutko pozdrawiam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...