czwartek, 9 kwietnia 2015

V mieczy - KLĘSKA

 WENUS w WODNIKU
od 0 st. do 10 st. WODNIKA
od 20 do 29 stycznia.

Odwrócony pentagram jako symbol zła.
Nie ma co ukrywać, ta karta nie jest w żadnej pozycji pozytywna.  Oznacza klęskę przez ludzkie, najczęściej podstępne działania. Za tą kartą kryją się wszelkie podłości, intrygi, matactwa, na które reagujemy lękiem, obawą, strachem, bólem i cierpieniem. W końcu dla pokrzepienia ducha, żeby psychicznie przetrwać, odrywamy  się od otaczającej nas rzeczywistości uruchamiając mechanizmy obronne.

Alister Crowley  nadał tej karcie tytuł PORAŻKA. Staramy się, walczymy, działamy i.... ponosimy KLĘSKĘ
Gdy wyciągamy tą kartę oznacza to, że w kolejnych 5 tygodniach lub miesiącach towarzyszyć będzie nam lęk przed porażką.... albo, że przez ostatnie 5 tygodni czy miesięcy takowy nam towarzyszył.... poczujesz potrzebę odrzucenia negatywnego myślenia, które wywołuje lęk przed porażką w nowych związkach lub lęk, że nowe ważne dla ciebie kierunki nie będą właściwymi."  Źródło -  "Wielka Ksiega TAROTA CROWLEY'A"
Joanna Stawińska


V mieczy wywarła ona ogromny wpływ na moje życie. Skręciła jego tor.

W styczniu roku 2015 była moją karta miesiąca.  Ciężko przeszłam jej działanie i wiele straciłam.. Skoro jednak życie ulega ciągłym przemianom, nie wykluczam, że z perspektywy czasu powiem: dobrze, że zadziałała.... dobrze, że się pojawiła.... w końcu.
Czy tak było w moim  wypadku? 
Tak, lęk, obawa towarzyszyła mi od dokładnie 5 miesięcy i towarzyszy mi zapewne nadal, ale miesiąc w którym wypadło jej działanie był kumulacją zaszłych zdarzeń.
Co się zadziało w czasie działania V mieczy?
Poczułam się skrzywdzona, oszukana, okłamana, wykorzystana i upokorzona do granic możliwości.... Doznałam poczucia STRATY.... Cierpiałam psychicznie i fizycznie.... Czułam się jak w potrzasku.... Wiedziałam, że obok mnie jest ktoś, kto przeciwko mnie knuje, intryguje, kłamie i mnie oczernia... i nie miałam jak się bronić.... bo tak naprawdę nie wiedziałam co robi, co mówi.... ale czułam.... miałam tego świadomość... Nie miałam w nikim oparcia, nikt mi nie pomógł, a osoba której wierzyłam i ufałam w ostateczności obróciła się przeciwko mnie.... Opowiedziała się za oszczercą... Właściwie nawet nie chciała ze mną rozmawiać, nie chciała niczego wyjaśnić... dała wiarę KŁAMCY. Czułam się przybita, zniechęcona, wręcz zrozpaczona i znikąd pomocy. Poczułam się zwyczajnie ZDRADZONA..... I CIERPIAŁAM w samotności.  Towarzyszyło mi ogromne poczucie KRZYWDY.
Dookoła mnie byli jedynie skupieni na sobie egoiści... a ja nie miałam komu się wyżalić, wygadać i  zrzucić ten ogromny ciężar z siebie.
Udawałam, że wszystko jest dobrze, że idzie w dobrym kierunku, ale jedynie ja wiedziałam jaka jest prawda... Nałożyłam MASKĘ i grałam, chyba nawet nieudolnie.
Cały miesiąc towarzyszył mi stres.... ból, cierpienie, udręka i męka.... Czułam się ośmieszona.... w oczach innych i zapewne tak było.
Dużo myślałam, ale nic twórczego, nic mądrego nie przychodziło mi do głowy.... Właściwie czułam sie otumaniona i ogłupiała..... nie rozumiejąca jak mogło się tak stać i dlaczego? Dotknęła mnie jawna niesprawiedliwość na którą w żadnym razie nie zasłużyłam.... 
         Byłam jednym wielkim cierpieniem.... Nie potrafiłam sobie racjonalnie wytłumaczyć zaszłych zdarzeń.... Nie potrafiłam ich zrozumieć. nie potrafiłam myśleć rozsądnie... 


Z ulgą pożegnałam działanie tej karty.


Z perspektywy czasu powiem tak: bardzo zła karta. Chyba w całym Tarocie nie ma tak obezwładniającej karty. Pocieszeniem dla mnie było jedynie to, że w końcu jej energia, jej działanie minie...
Jan Suliga


Pamiętajmy, że miecze to żywioł powietrza i wiele spraw dzieje się również w naszym umyśle. Myślimy, analizujemy i nie dochodzimy do żadnych rozsądnych wniosków. Nasz obolały umysł jest zablokowany i nie wszystko ogarnia. Poczucie skrzywdzenia czy porażki nie pozwala nam wyciągnąć logicznych wniosków.... Jesteśmy zbyt przygnębieni i osaczeni naszymi dołującymi myślami, aby  zaplanować w sposób twórczy naszą np. przyszłość i dokonać wyboru, w jakim iść kierunku... Czas w którym działa na nas  V mieczy nie jest dobrym czasem na wyjście z umysłowego impasu. Musimy jej działanie po prostu przeczekać.
Helena Starowieyska
Jak widać karta nie cieszy się pozytywną opinią. Ja również nie czytam jej pozytywnie, bo nijak się tego zrobić nie da.


V mieczy - jej znaczenie


Źródło - internet


V mieczy – pozycja prosta – szansa nowego startu w znacznie bardziej sprzyjających okolicznościach; wyjaśnianie spraw do końca; spojrzenie na sprawę z różnych punktów widzenia; przełamywanie ograniczeń, znoszenie barier i uprzedzeń; otwarcie się na nowe pomysły i sprawy; rozpoczęcie czegoś od nowa z większym bagażem doświadczeń i możliwości; koordynacja działań; upór w dążeniu do zrealizowania postawionych przed sobą zadań; umiejętność przyznania się do błędu i dokonania korekty. V mieczy – pozycja odwrócona – przegrana, w wyniku której wszystko należy zacząć od początku; kompromitacja, konflikt, którego wynikiem będzie ośmieszenie; zmagania z przeciwnościami losu; degradacja społeczna; upieranie się przy błędnych decyzjach; nieumiejętność zweryfikowania własnego myślenia; nieprzemyślane zmiany; wprowadzanie zmian na siłę. Źródło: "Tarot a finanse" - Alla Alicja Chrzanowska



V Mieczy - uczucie niezasłużonej krzywdy, zranienia ze strony kogoś bliskiego. Bycie pogardzanym, odrzuconym, zlekceważonym, dotkniętym. Niesprawiedliwe pomówienia, których nie daje się wyjaśnić. Ofiara intryg i obojętności.Odwrócona: złość, złośliwość, nagły bunt, ranienie innych. Zarzuty, pretensje, krzywdzenie z zimnym sercem. Zmagania. Utrata czegoś w wyniku walki. Degradacja. Niesława, wstyd. Konflikt, w wyniku którego będziemy zawstydzeni. Ośmieszenie. Obmowa, plotki. Pyrrusowe zwycięstwo.Odwrócona: Możliwość zranienia kogoś bliskiego. Niepewność. Uwiedzenie. Kompromitacja. Niepowodzenia. Przegrana, w wyniku której wszystko należy zacząć od początku. Obnażenie słabości.Źródło - Suliga Jan Witold "Tarot. Karty, które wróżą"



"Podstęp, zdrada, przegrana, intrygi, podejrzenia, plotki. Nieczysta gra, przebiegłość, brak skrupułów, pyrrusowe zwycięstwo, strata, oszustwo, upokorzenie, ostrzeżenie przed pułapką, która czyha, w odniesieniu do sprawy, o którą pytamy. Należy być ostrożniejszym i jeszcze raz przyjrzeć się sytuacji, widocznie coś zostało przeoczone. Ufajmy tylko sprawdzonym osobom.Źródło – strona internetowa: Strona główna - Tarot - Arkana Małe



V mieczy - klęska 
Działania- konflikt lub niebezpieczna sytuacja przez którą czujemy się zawstydzenie lub przegrani, porażka, strata, trzeba się z tym pogodzić, żeby odnieść sukces w innych dziedzinach, pyrrusowe zwycięstwo, weryfikacja ocen i postaw, ślepe dążenie do osiągnięcia celu prowadzące do porażki.
Praca- pokonanie problemów urzędowych lub zawodowych, oferta nowej pracy, ostrzeżenie przed plotkami lub zazdrością w miejscu pracy, strata czegoś w wyniku walki, przełamanie ograniczeń i rozpoczęcie czegoś od nowa, umiejętność przyznania się do błędów, elokwencja, półmetek nauki.
Uczucia- narastający konflikt, wzajemna wrogość, trudność w porozumiewaniu się z partnerem, kłótnie, rozpad związku.
Różne - rada- opanować wojowniczość, pogodzić się z tym co nieuniknione, sugerowana duża ostrożność ponieważ ktoś z bliskiego otoczenia próbuje stwarzać kłopoty.
V mieczy odwrócona
Działania- błędne decyzje, zmiany wprowadzane na siłę, klęska jako rezultat słabości, złośliwości, złej woli, zdrady, brak zdecydowania prowadzący do porażki, niemożność pogodzenia się z przegraną, wstyd, intrygi, gorycz porażki.
Praca- kompromitacja, obnażenie słabości, nieprzemyślane zmiany, wprowadzanie zmian na siłę degradacja lub utrata szansy na awans.
Uczucia - możliwość zranienia bliskiej osoby, niepewność uczuć, uwiedzenie, niemożność porozumienia z partnerem, narzucanie własnej woli.
Różne - ostrzeżenie!ktoś z bliskiego otoczenia osoby pytającej jest w niebezpieczeństwie, należy uważać na kogoś kto w zdradliwy sposób działa w sprawach dotyczących ciebie. źródło - "Sekrety Małych Arkanów Tarota" D.Słowikowska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za zamieszczenie komentarza. Twój komentarz ukaże się po zatwierdzeniu przez administratora.
Tymczasem, poczytaj sobie małe co nieco, albo poszukaj... innego bloga, odpowiedniego dla Ciebie w treści i formie.
Cieplutko pozdrawiam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...