piątek, 22 listopada 2019

♦♥♣♠ - KABAŁA PERSKA - 😘 dla NATASZY

Zarobiona jestem bardzo, ale na ogromną prośbę NATASZY rozłożyłam dla niej KABAŁĘ PERSKĄ
Z racji, że trochę chciałam rozwinąć temat wróżenia z kart zwykłych, to karty dla NATASZY znajdą się w części 2-giej posta.
Wróżyć zaczęłam bardzo dawno temu. Na podstronie bloga obszernie opisałam swoje pierwsze kroki z tarotem. Wspomniałam również, że przed tarotem wróżyłam z kart zwykłych, tyle, że niekoniecznie pamiętam z jakiej wróżebnej szkoły korzystałam. 
Dzisiaj korzystam z tłumaczeń kart, jakie podaje pani Bigoszewska. O ile mnie pamięć nie myli pani Bigoszewska prowadziła kurs wróżenia na łamach tygodnika GWIAZDY MÓWIĄ, a było to w latach późniejszych. Musiałam więc, wcześniej posiłkować się jakimś zupełnie inną interpretacją kart.

Po dziś dzień, trzymam się określenia KABAŁA PERSKA zapożyczonego żywcem od pani Bigoszewskiej, chociaż przyznaję, że po prawdzie taka nazwa - nie miała dla mnie żadnego uzasadnienia... do momentu, kiedy nie odkryłam serwisu POLONA Jak zaznaczam: wciąż w drodze jestem...

Biblioteka cyfrowa POLONA rozwijana przez Bibliotekę Narodową jest obecnie najnowocześniejszym tego typu portalem w Polsce i jednym z najnowocześniejszych na świecie. Jej podstawowym celem jest zapewnienie szerokiego, powszechnego i bezpłatnego dostępu do zasobu zdigitalizowanego piśmiennictwa polskiego oraz informacji o nim. W portalu udostępniane są przede wszystkim zbiory z domeny publicznej, m.in.: stare druki, książki z XIX i XX w., ryciny, druki ulotne, nuty, rękopisy, zbiory kartograficzne i czasopisma. BN
Nie wyobrażacie sobie, ile skarbów kryje w sobie owa biblioteka!!!
Mnie oczywiście, zainteresowała przede wszystkim, tematyka ezoteryczna i oczywiście... karciana na pierwszym miejscu. 

Odkryłam książkę napisaną dokładnie w 1947 roku, przetłumaczoną z perskiego (kto ją tłumaczył - nie wiadomo): Wróżenie z kart KABAŁA PERSKA.
Książkę można sobie ściągnąć z POLONY, ale załączam  link do moich zasobów - tutaj
Książki z Biblioteki Narodowej można sobie ściągać najprzeróżniejsze pozycje bez ograniczeń, o ile założy się konto.  Poza tym, gdy ma się swoje konto można sobie zapisywać wybrane książki  i szeregować według własnych kategorii. 

Książki bardziej współczesne, najczęściej są chronione prawami autorskimi i opcji ściągnięcia ich - nie ma.
Mnie jednakże, interesowały przede wszystkim jak najstarsze pozycje. 
I takim oto sposobem natrafiłam na książkę: Wróżenie z kart KABAŁA PERSKA.
Jak najbardziej można ją sobie wyszukać i ściągnąć z POLONY, albo z moich zasobów - tutaj.


Po  zapoznaniu z ową książką, oczywiście, stało się dla mnie jasne, że KABAŁA PERSKA żywcem z Persji do nas dotarła.

Jednakże, zadziwiło mnie, że opisy kart zawartych w książce zdecydowanie, różnią się od tych, które podaje pani Bigoszewska. 
To dotyczy szczególnie 10♣.
W książce Wróżenie z kart KABAŁA PERSKA znaczenie 10♣ to - niepowodzenie, przykrości, kłótnia.
W książce Klasyki Poznaj Swoją Przyszłość 10♣  to  choroba lub duży kłopot.

W zasadzie w większości książek, szczególnie tych odnoszących się do KABAŁY PERSKIEJ i na nią powołujących 10♣ mówi o kłótni, chorobie, niesnaskach.

Z kolei w książce Podręcznik Wróżenie z kart klasycznych 10♣ oznacza:

Pani Maria Piasecka w swojej książce Wróżenie z kart klasycznych ze szczyptą zdrowego rozsądku, również za sprawą tej karty, wieszczy szczęśliwą odmianę losu, poprawę sytuacji zawodowej. 
Dopiero odwróconej 10♣ nadaje nieciekawe brzmienie: scysje, zatargi, kłótnie itp.
Dodaje również, że  10♣ to dyskusja, najczęściej żarliwa, przekonywanie, męstwo.

W kabale indyjskiej, którą wystudiowała na wschodzie pewna Hrabina E.R., znaczenie 10-tek w kabale wygląda następująco:



Mnie osobiście już od bardzo dawna 10♣ kojarzy się tylko i wyłącznie z podróżami, zmianą życia, przeprowadzką (o ile obok znajduje się karta domu), a czasami zmianą sytuacji finansowej na zdecydowanie korzystniejszą. 

Z racji, że posiłkowałam się książką pani Bigoszewskiej, wydaje się to logiczne, że  i dzisiaj nie wyobrażam sobie przestawić się na inny odczyt tej karty. 

Twierdzę, iż z kartami się umawiamy, dlatego też pozostanę przy interpretacji z którą się już oswoiłam, którą zaakceptowałam i do której się przywykłam.

Jednakże, wolałabym, aby PERSKA była PERSKĄ w całej rozciągłości, a nie dowolną czy też zmienną i według własnego uznania przedstawioną interpretacją.

Faktem jest, że 10♣ w żadnym razie nie budzi we mnie złych skojarzeń, a wręcz przeciwnie. 

Karty zwykłe, czy inaczej klasyczne, są w swojej "budowie" analogiczne do kart tarota:

KIERY - kielichy,
KARA - denary, 
PIKI - miecze,  
TREFLE - pałki.

Ciężko więc, nadać 10♣ aż tak tragiczne znaczenie, jak podaje to KABAŁA PERSKA poza panią Bigoszewska, która wyraźnie zrozumiała prawdziwy przekaz tej karty. 
A, że kiedyś rozumiano jej przekaz inaczej? Trudno dochodzić dlaczego? Być może nikt nie próbował do spodu zrozumieć, ani też porównywać kart klasycznych z tarotem.
Nie mnie dochodzić, chociaż temat wydaje się intrygujący i wart zgłębienia nawet dla Poirota.
Poruszę jeszcze na koniec wymowę 10♠, analogicznej do X mieczy, która jak wiadomo trochę złowieszcza jest. Jednakże, ma ona również sporo z rutyny i wciąż powtarzalnych działań, zachowań czy reakcji. Dlatego też, może być kojarzona z pracą, bo rzadko która praca jest odlotowa. 
Tym nie mniej, uważam, że temat wart jest zgłębienia i kto wie, czy jako osoba chętnie rozwiązująca zagadki, nie zajmę się tematem.
W kolejnym poście, wspomniana już wcześniej KABAŁA PERSKA dla NATASZY.



PODPIS

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za zamieszczenie komentarza. Twój komentarz ukaże się po zatwierdzeniu przez administratora.
Tymczasem, poczytaj sobie małe co nieco, albo poszukaj... innego bloga, odpowiedniego dla Ciebie w treści i formie.
Cieplutko pozdrawiam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...